#LEARNABILITYSPECIAL

Noul model de invatare: Ce urmeaza din 2020?

 

 #learnability

 #Customer experience in #Employee experience reconfigureaza  acest  nou model de invatare ?

 

 

4IR misca lumea, cu impact puternic in  economie, joburi, cariere, in toata viata noastra. Automatizarea  schimba dramatic natura muncii. Cum ne adaptam? Ce strategie aplicam? Ce trebuie sa ajusteze deopotriva, angajații si angajatorii ?

 

 

” Exista un singur bine-cunoasterea si un singur rau-ignoranta”-Socrate

 

 

 

Reimagining learning reprezinta prioritatea in  business in 2020.

 

Este evident,  ca acest context  inseeamna o mare provocare pentru leaderi, companii, organizatii, afaceri, echipe. Prin cursurile si workshopurile pe care le sustin, lucrez cu generatii diferite de angajatori si angajati.
Si sunt cateva directii pe care le-am extras din aceste intalniri de lucru.
Consider ca pozitionarea in noul context, valabila pentru angajator si angajat este pe 3 directii:

  • dezvoltarea personala +dezvoltarea profesionala, functioneaza doar impreuna in planul de cariera,
  • focusul pe dezvoltare a  abilitatilor pe care masinile nu le pot stapani: soft skills,
  • sustinerea angajatilor de catre companii sa dezvolte acest set de soft skills, prin programe de retraining&reskilling,
  • reimagining learning reprezinta prioritatea in  business in 2020,

 

 

Angajatul este  partener de business si comunicator in brandul de angajator.

 

In era noilor tehnologii si a mixului de generatii din piata muncii, relatia angajat-angajator se transforma.
Nu mai discutam azi de vechea abordare contractuala: angajatul presteaza, angajatorul acorda renumeratia.
Angajatul este  partener de business si un  comunicator pentru brandul de angajator.

 

El este principala sursa in care organizatia investeste pentru a avea un business de succes. Astfel,  organizatia are nu doar clientul „clasic”. Atat timp cat este parte din aceasta, angajatul devine clientul intern pentru organizatie.

 

Principala directie a managerilori ramane centrarea pe client. Modalitatile de analiza si  fidelizare a clientului extern sunt din ce in ce mai rafinate. Intr-o perioada volatila, cand fluctuatia talentelor, atragerea si retentia lor este un razboi in plina desfasurare, cum ne pozitionam fata de clientul intern?

 

„ Angajatii sunt cel mai important lucru pe care il detine o companie, pentru ca, daca acestia sunt fericiti, si clientii vor fi fericiti, iar businessul va creste.” Sir Richard Branson

 

 

 CX+EX=un  nou model de invatare puternic in 2020.

 

In 2020,  in marea lor majoritate, angajatii au plan de cariera. Ei nu mai cauta doar un job. Cele mai recente studii arata ca  angajati tineri pun accentul pe dezvoltarea lor profesionala, urmata de  un salariu bun si pachete de beneficii.

 

Daca  managerii sunt concentrati pe a oferi clientului extern experiente cat mai relevante in interactiunea cu  produsul sau serviciile, cum ajustam oferta si experienta  pentru clientul intern?Cum gandim noul model de invatare oferit clientului intern? Care este experienta pe care o va avea acesta in urma intercatiunii cu acest produs?

 

Si pentru ca discutam despre experiente, consider ca CX+EX=un  nou model de invatare puternic in 2020. Customer experience si employee experience sunt centrate pe  experiente.
Prin CX(customer experience), marketingul  monitorizeaza fiecare interactiune pe care  clientul o are cu un produs, cu un brand, indiferent ca vorbim de experienta in online sau offline.

 

In HR, rolul lui  EX(employee experience) devine strategic, in monitorizarea perceptiilor pe care angajatii le au referitor la experientele lor la job, in interactiunea cu organizatia.
In The Employee Experience Advantage”, Jacob Morgan sustine ca este din ce in ce mai important ca organizatiile sa inteleaga experientele angajatilor.

Asadar, in noul context, consider  ca managerii  HR  si trainerii, impreuna pot dezvolta experiente  de formare si invatare cu  impact si masurabile, oferite chiar din timpul procesului de onboarding.

Indiferent de forma de livrare a  programelor  de training, important este ca ele sa detina structura, contentul si informatia care conteaza pentru client.

Consider ca eterna „lista de activitati’ trebuie inlocuita cu  analizarea  experientei clientului. Iar acest demers incepe si continua cu un dialog care sa ajute la setarea catorva puncte de interactiune cu clientul intern:

-aflarea perspectivei clientului( ce isi doreste si care este planul sau),

– intelegere corecta a motivatiilor clientului,

-stabilirea experientei pe care dorim  sa o oferim in acord cu planurile  clientului,

-gasirea unei modalitati de livrare a serviciul( programul de training)  care sa functioneze, personalizat pentru client,

– oferirea  solutiilor de invatare care se potrivesc personalitatii clientului, printr-un  program specific angajatului respectiv,

-implicarea in planul de cariera ,

-un feedback constatnt pe care sa-l obtineti, pe fiecare etapa de livrare a programului de training,

 

 

O experienta relevanta oferita de catre organizatie clientului intern inseamna un  impact pozitiv in :

-productivitate,

-fidelizarea  in cadrul companiei,

-engagement

 

Si nu in ultimul rand, noul model de invatare  inseamna si o afacere prospera.

Sa ne bucuram ca traim vremuri dificile. Ele ne obliga sa nu ramanem captivi in zona de confort. Si nu uitati. Important este nu doar a fi,  ci mai ales a conta.

♦ ♦ ♦

Exploreaza!Experimenteaza!Evolueaza!

Aboneaza-te la SELFIE si  descopera un nou concept de news online si comunicare.

Alege  cursul sau workshopul de care ai nevoie pentru tine, echipa, organizatie si business.

Afla cum poti lucra cu Antoaneta.

Trimite formularul  de CONTACT!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *