#INNOVATIONESENTE DE #LEADERSHIP

Comunicarea organizationala in criza Covid-19. Cum mentinem engagementul?

 

Covid-19 este o criza in desfasurare. Cum adaptam comunicarea organizationala in noul context de viata si munca?

 

Suntem pe  sosea si conducem spre locul unde dorim sa ajungem. Drumul e drept, cerul e senin si totul pare sa fie asa cum am preconizat. Si dintr-o data, in fata masinii apare ceva. Franam brusc. Ce se intampla cu noi?…Aceasta este filmul in care jucam acum, toti.

Partea I: flexibilitatea cognitiva si adaptabilitatea

 

 

Criza Covid-19 inseamna un nou setup mental

 

In ultimii doi ani, s-a vorbit intens despre setul de soft skills, necesar incepand cu 2020. La momentul respectiv, discutia era din perspectiva  schimbarilor pe care AI le va produce la nivelul companiilor, organizatiilor si echipelor.

 

Suntem in 2020 iar criza Coronavirusului  determina  la nivel social si organizational schimbari puternice si  urgente.  Modul nostru de a munci si a trai s-a schimbat peste noapte. De fapt criza Covid-19  impune un nou setup mental.

 

Flexibilitatea cognitiva  si adaptabilitatea  ne sustin in constructia acestuia. Cele  doua  aptitudini care fac parte  din setul soft skills sunt aplicabile atat la nivel personal cat si in comunicarea organizationala,  in acest nou context.

 

 

Abordam  criza  doar din perspectiva negativa?

 

Consider ca in acest moment, flexibilitatea  cognitiva este aptitudinea de aur de care avem nevoie in aceast nou context in care traim. Cum interpretam flexibilitatea? Putem sa o traducem  prin restructurarea cognitiva. Sau putem sa o abordam ca pe un contrabalans in gandire.

 

In mod firesc, frica si emotia ne determina sa ne gandim doar pe ceea ce merge prost. Iar actiunea noastra este reactiva. Dar abordarea de tip reactiv rezolva o situatie pe termen scurt, tratand efectele imediate.  Si factorul declansator? Cauza?

 

O situatie de criza nu este usor de dus. Dificila si greu de suportat, aceasta se poate transforma si intr-un moment care aduce si  oportunitati. Atitudinea proactiva inseamna gasirea solutiilor cu efecte pe termen lung. Si mai inseamna si iesirea din „clasic” din tipar, din reteta, din ceea ce a mai functionat.

 

 

Inseamna  o adaptabilitate prin acceptarea situatiei si gasirea de solutii.  Ori criza Covid-19  tocmai asta face cu noi, fie la nivel personal, fie la cel organizational. Si chiar la nivel macro. Ne provoaca, dureros si poate, in multe cazuri  cu multe cicatrici, la transferul:

-inertie vs schimbare

-schimbarea la nivel individual: motivatie si comportamente

-identificarea unor vulnerabilitati, inca in stadiu latent

-redefinirea competitivitatii

 

 

Criza Covid-19: munca de acasa si engagementul cu echipa.

 

E-mailul, blogul oganizatiei, comunicatul  de presa sunt doar cateva dintre canalele traditionale de comunicare intr-o situiatie de criza. Ele sunt eficiente in diseminarea informatiei, dar au un mare neajuns. Nu au forta de engagement  cu echipa, clientii, partenerii. Si sunt lipsite de emotie.

 

Comunicarea organizationala intr-o criza asa cum este cea produsa de Covid-19 impune si are nevoie de echilibru.  In egala masura,  Leaderii organizatiei au nevoie de un canal de comunicare care inseamna emotie, empatie si care sustine engagementul cu echipa. Tehnologia de azi ofera acel tool care insumeaza toate aceste carateristici: comunicare video.

 

Vizionarea  unui minut video este echivalenta cu a asculta  1,8 milioane de cuvinte.

 

In ce consta puterea unui  video ?

– permite furnizarea de informatii in timp real,

-ofera  control asupra mesajelor.

-interactioneaza cu toți cei din cadrul companiei, permitand angajatilor sa vada,  sa auda  direct  de la leaderii lor mesajele relevante.

 -ofera un mod mai personalizat de a transmite  mesajul  si de a spune povestea, ceea ce duce la cresterea implicarii angajatilor

 

 

In partea a doua a areticolului, revin cu varianta video si cu un eBook  despre   comunicarea organizationala in criza Covid-19. Cum mentinem  engagementul?

Ce voi aborda:

-transformarea comunicării interne prin puterea video,

– comunicarea video conteaza,

-6 tipuri de videoclipuri de comunicare interna,

– motivele  pentru carel eaderii au nevoie de comunicarea  video,

 

Nu uitati ca putem comunca rapid.

Completand formularul de conatct, aici.

Si o alta modalitate de a primi rapid articolele mele este simpla abonare la newsletterul S.E.L.F.I.E.

 

Pana data viitoare, va rog sa aveti grija de voi. Traim vremuri mult prea interesante si avem nevoie maxima de echilibru.

 

Reimagining learning & development in 2020.

 

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *