ESENTE DE #LEADERSHIPFără categorie

Acest virus a impus o altfel de criza

#Esente De Leadership: Interviu realizat cu Marta Usurelu, Owner&Warrior @RevistaBiz

 

M-am intalnit cu Marta pe 5 martie la Social media summit-Bucuresti. Echipa Biz a adus impreuna cei mai influenti specialisti in online si comunicare, companii si agentii de marketing, bloggeri. Niciunul dintre toti cei prezenti la summit nu isi putea imagina ca, in doar 15 zile Lumea va intra intr-o noua criza.

 

Este o perioada grea pentru multe domenii si in special pentru antreprenori.

 

Am invitat-o pe Marta (de la distanta, evident) la un interviu despre noul tip de criza impus de coronavirus. De ce tocmai pe ea? Marta este jurnalistul care a avut puterea sa preia in plina criza revista la care lucra si sa dezvolte brandul Biz, in ciuda greutatilor pe care le intampina un business de print si continut.

Absolventa a Facultatii de Filosofie, Marta are o experienta de 20 ani in presa scrisa. Este strateg si creator de continut premium pentru proiecte editoriale si pentru evenimente.

 

Antreprenoarea Marta Usurelu este pregatita pentru o noua criza?

Nu cred ca este cineva pregatit pentru ce se intampla, cu atat mai putin noi, care ne-am obisnuit sa avem in fiecare zi multe de facut, multe drumuri, si din ce in ce mai multa treaba. Am mai spus-o, am ajuns sa traim ca intr-un carusel, iar acum, vrand-nevrand, ne-am oprit. Este o perioada grea pentru multe domenii si in special pentru antreprenori.

 

Se anunta 3-4 luni infernale si deja multe companii pierd bani, dar, in ciuda gravitatii acestei situatii pentru business, vad si o parte buna pentru noi, ca oameni. Ne-am oprit. Chiar daca nu respiram linistiti, ne-am oprit si sunt mirata sa vad cat de multi oameni care nu mai stiu ce sa faca atunci cand stau acasa.

 

Din experienta crizei trecute si cu amenintarea uneia noi, ce crezi ca au invatat, sau poate nu, antreprenorii si oamenii de afaceri de la noi?

Este diferit. Acest virus a impus o altfel de criza, iar noi, romanii, nu suntem obisnuiti sa lucram intr-un mediu dominat de panica si, indiferent cat de mult sau putin ai invatat in criza trecuta, faptul ca acum iti intrerupi activitatea, ca ai produse si servicii care nu mai merg, ca nu poti face evenimente, targuri etc – sunt multe businessuri care nu se mai pot desfasura pur si simplu.

 

Vor fi multe falimente. Apar, ca de fiecare data si idei noi si, bineinteles oportunistii, dar cred ca vom pierde mult mai mult, iar tot ce se vorbeste despre sprijin de la stat sunt iluzii. Speranta moare ultima, stiu, dar din pacate realitatea a aratat ca niciodata nu s-a intamplat asa ceva. La noi cel putin.

 

Nu mi se pare corect sa-i indemni pe oameni sa viseze si sa nu le arati si care este realitatea.

 

In 11 ani de antreprenoriat Marta Usurelu a construit in jurul Biz una dintre cele mai puternice comunitati de business si a organizat evenimente de afaceri in 9 orase din tara si 11 capitale din lume, de pe 3 continente.

 

Prin constructia numita Biz, realizata de tine si de echipa ta, ati targetat educatia si schimbarea mentalitatii antreprenorilor?

Da, am incercat si de multe ori am reusit sa aratam prin puterea exemplului ca se poate, ca esecul nu este ceva final. Toti marii antreprenori au mai multe esecuri decat businessuri de succes, iar mentalitatea s-a mai schimbat. Au fost si vor fi insa putini oameni intreprinzatori, Nu oricine poate sa reziste in fata problemelor care apar zilnic intr-un business antreprenorial.

 

Evenimentele Biz  au fost construite de tine, ca fiind si un alt tip de mentorat?

Incercam sa inspiram si sa aratam ca fiecare problema are o solutie, iar la evenimente am cautat sa avem de fiecare data vorbitori care sa ofere o privire de ansamblu. Nu mi se pare corect sa-i indemni pe oameni sa viseze si sa nu le arati si care este realitatea.

Deci da, am facut mentorat si facem in continuare prin ceea ce scriem in revista si pe site, prin proiectele speciale pe care le realizam si mai putin prin evenimente in situatia de acum. Nu mai face nimeni evenimente lunile astea.

 

In evenimentele Biz, marile branduri livreaza insight-uri foarte pretioase, avand chiar dimensiunea unor traininguri open. Cum ati reusit sa-i convingeti?

Am vrut sa fim relevanti. Poate ai vazut, toata lumea facea evenimente in ultimii ani. Chiar toata lumea, dar publicul a inceput sa simta unde este un eveniment doar de PR sau de vanzare si a inceput sa faca o selectie clara. Atat publicul, cat si partenerii.

 

Oamenii vor informatie. Vor evenimente la care sa invete ceva, sa auda idei noi, sa intalneasca oameni OK in sala, nu doar printre speakeri, si sa simta ca au castigat ceva in acea zi in care au fost la un eveniment.

 

Echipa Biz a reusit sa faca acest mix imbatabil: oameni de business unul si unul in sala, vorbitori relevanti si subiecte tratate serios, care sa te ajute in activitatea de zi cu zi.

 

 Cate generatii de profesionisti ati crescut pe parcursul editiilor de Social Media Camp?

Nici nu mai stiu, cred ca aproape toti managerii de social media au fost la evenimentele noastre dedicate acestui domeniu. Suntem prima revista care a facut acest gen de evenimente si am ramas lider si dupa 14 ani de cand am pornit pe acest drum.

 

La taberele de social media marketing de la Paraul Rece, unde tratam intens acest subiect, au fost pana acum peste 1.400 de oameni, care au stat si lucrat cot la cot cu agentii, companii si influenceri si care au vazut cu alti ochi acest domeniu si au inteles ce inseamna de fapt rezultate, campanii coerente si ce vrea de fapt fiecare stakeholder in parte!

 

Biz este businessul tau. Si, parafrazand o carte celebra, tu conduci afacerea sau ea pe tine?

Au fost ani in care ma conducea businessul. Bradul Biz este puternic si are un impact impresionant in piata. In primii ani, cand nu eram eu publisher, a avut o directie pe care eu am continuat sa merg si cand am preluat revista.

 

Mi-am dat seama insa ca, pentru a supravietui intr-o piata in care mai toate revistele s-au inchis, trebuie sa facem alt gen de continut si sa schimbam modul in care era gandit ca business acest brand. Nu a fost usor.

 

Nu exista cineva care vine si-ti spune ce merge si ce trebuie sa faci, dar alaturi de oamenii din echipa am gasit directia si am invatat ce inseamna un business, cum se administreaza, cum poti sa cresti si am reusit sa ne dezvoltam si sa aducem noi linii de business in fiecare an.

 

Suntem intr-o perioada instabila care va schimba din nou realitatea asa cum o stim.

 

Cu fiecare proiect, in timp ce publicatie dupa publicatie isi inchidea portile, Marta a reusit, alaturi de echipa sa, sa faca din Biz un brand antreprenorial romanesc si a dezvoltat in jurul revistei o platforma de evenimente si proiecte speciale unice in peisajul romanesc.

 

Revenind la amenintarea acestei crize despre care se vorbeste intens, cum previzionezi urmatorii 10 ani pentru Biz?

Este putin exagerat sa vorbim despre urmatorii 10 ani acum, daca ne referim la un business. Suntem intr-o perioada instabila care va schimba din nou realitatea asa cum o stim. Cred insa ca experienta Biz o sa se vada si ca vom trece cu bine aceasta perioada.

 

De ce spun acest lucru? Oamenii care stiu sa echilibreze afacerea, asemenea marinarilor care stiu sa balanseze barca, indiferent de cat de puternica este furtuna, se vor vedea in aceasta perioada. Cei care stiu sa gandeasca viitorul afacerii mai departe de ziua de maine vor castiga si sper ca ne numaram si noi printre ei.

 

In cifre, cate editii, sedinte foto, exclusivitati si portrete de liderii de aici si internationali ati realizat in peste 20 ani?

Daca facem un simplu calcul matematic, avem minim zece oameni de business importanti, romani si straini, lideri locali, regionali si globali in fiecare numar al revistei si am ajuns la 341 de numere, deci sigur am depasit 3.500 de portrete de lideri.

 

In plus, avem, pe langa revista si site, numeroase proiecte editoriale speciale care aduc in prim-plan oameni care fac diferenta in business, cultura si societate. Exclusivitatile noastre nu se refera doar la informatiile pe care le obtinem, ci si la felul in care convingem oamenii de business sa iasa din zona de confort – am pozat la bustul gol cei mai importanti oameni din online si i-am pictat pentru o coperta care a facut istorie, am convins CEOs de mari companii sa formeze pentru o zi o echipa de fotbal unica, apoi i-am convins sa faca schimb de companii pentru o zi in proiectul Biz CEO Exchange.

 

Avem multe astfel de proiect exclusive pe care doar Biz reuseste sa le faca. Sedinte foto sunt si mai multe, suntem printre putinele publicatii de la noi care insista sa faca inca sedinte foto profesioniste, pentru a putea aduce acel “touch” Biz si la nivel de imagine. Insa dincolo de cifre, cred ca, prin felul in care tratam subiectele si oamenii de business, am revolutionat presa de business de la noi.

In cifre, Evenimentele Biz, cati parteneri si clienti inseamna?

Enorm. Avem in medie un numar de 25 de evenimente pe an si 18 ani de cand facem evenimente. Zilele Biz este primul eveniment de business din Romania. Din 2002 am reunit la evenimentele noastre mii de speakeri si de parteneri. Am reusit sa crestem o comunitate incredibila in jurul brandului Biz si, cel mai frumos, sa avem alaturi in acesti ani ce mai importanti oameni de business iar multi dintre ei au crescut cu Biz

 

***

LE:
Interviul realizat cu Marta Usurelu a avut loc pe data de 15 martie 2020. Azi, 21 marte cand public acest interviu, criza produsa de Covid 19 a dus la:

  • peste 200.000 de contracte de munca suspendate
  • potrivit estimarilor Agentiei pentru Comert si Dezvoltare a ONU, Covid 19 va costa economia globala un trilion de dolari in 2020,
  • studiile recente citate de World Economic Forum arata ca oamenii se tem mai mult de criza economica decat de amenintarea sanatatii de catre covid 19.
  • sambata, 21 martie 2020, au fost publicate in Monitorul Oficial, cele doua ordonante prin care se stabilesc masurile  fiscale si de protectie sociala in contextul crizei determinate de Covid-19

 

Voi continua seria acestor interviuri despre ceea ce si cum (mai)traim.

Pana data viitoare putem pastra legatura, prin simpla abonare la newsletterul S.E.L.F.I.E.

Sa auzim de bine!