#LEARNABILITY#PODCASTFără categorie

Când egoul crește ca o febră, smerenia este keywordul vieții-Maria Trepcea

Maria Trepcea vorbește despre ego și smerenia care este keywordul vieții

“Mă uit  unde sunt vulnerabilă și îmi iau lecția pe care  o transform într-un atuu pentru mine”- Maria Trepcea, New Business Director, Agenția Pastel

 

Inițial,  am crezut că Agenția Pastel a numit-o pe Gwyneth Paltrow, Director New Business. Atât de bine seamănă Maria Trepcea cu actriță de cinema. Evident că Mariei îi place să i se spună despre asemănarea dintre ele două.  Dar, nu asta o evidențiază pe ea și nici acesta  nu a fost motivul pentru care am invitat-o în podcastul  meu.

Am tot urmărit-o pe Maria pe la diverse evenimente și am observat că are o temă preferată sustenabilitate. Este și a mea.  I-am citit interviul din IQads. Mi-a plăcut.  M-am uitat cu atenție la experiența ei în industria de Comunicare. Și m-a făcut curioasă.

„Eu sunt o optimistă convinsă. Cred că te poți uita la lucruri și te poți speria. Dar, dacă alegi să te uiți la ele ca fiind interesante și grăitoare pentru evoluție, cred că poți să dormi mai bine”.

Să stai 10 ani la Londra, să studiezi acolo comunicare și mass media, să începi cariera în comunicare, evident pe poziții de entry level în agenții de advertising din UK , să ai perspective frumoase de dezvoltare și să te întorci în România? Ce a fost în capul fetei acesteia, când a luat decizia de a reveni acasă?

Hai să aflu  mi-am zis. Am cunoscut-o personal când a venit la înregistrare. O văzusem până atunci doar de la distanță. Tânăra, frumoasă,  rafinată…..M-a atins fragilitatea ei. De fapt, este  mai mult de atât. Este ceva ce nu se prea mai regăsește azi, in lumea noastră.  Cum să navighezi în zilele astea, cu o astfel de abordare a lumii și a vieții,  când, pe bune, ai nevoie de mușchi la greu?

Chiar zilele trecute citeam „sfatul” unei domnișoare sau doamne, care susținea că modestia nu se mai poartă.  Și chiar așa este. Cum să te arăți tu smerit/ modest în lume asta? Cum să îți imaginezi că poți să îți faci loc, cu o așa atitudine?!

Cu tona asta de curiozitate în mine am început interviul cu Maria. Mă uitam la timer și îmi doream să treacă timpul încet. Maria, cu o voce joasă, aproape șoptită ( mă și gândeam cum o să fie sunetul) se dezvăluia cu o candoare și un echilibru care fascinează.

„ Audiențele și cetățenii nu mai sunt dispuși să te creadă, pur și simplu. Am speranța de la generațiile viitoare că vor ține brandurile și organizațiile responsabile. Nu vor accepta să cumpere, să își dea banii munciți pe ceva, pe un produs care nu livrează pe tot setul de valori în care acesta generații crede”

Maria Cristina Trepcea este un om foarte puternic prin asumarea sa, prin recunoașterea propriilor vulnerabilități și a frumoasei sale fragilități. Te invit să o asculți și să o descoperi și tu pe Maria, omul și profesionistul în comunicare. Maria vorbește cu sinceritate despre ego, despre cum  l-a antrenat în lumea londoneză, dar pe care știe să și-l dreseze și tempereze prin smerenie, indiferent în ce colț de lume se află.

„ Sunt o persoană prudentă în legătură cu noile tehnologii. AI  vine cu un set de probleme pe care este mai sănătos pentru noi să ni le punem în avans, decât să asistăm la consecințe negative.  În același timp, cred că pe măsură ce ne dezvoltăm tehnologic, cu atât avem mare nevoie să fim mai aproape de umanitatea noastră.  Gândirea critică este extrem de important să o exersăm „

De unde cred eu că mai vine puterea Mariei? Din recunoașterea fragilității și vulnerabilității. Maria se uită cu atenție la posibilele lecții care vin din  acele zone și se străduiește ca tocmai de acolo să își extragă doza de putere, cunoaștere. evoluție.

Dacă aș alege un visual pentru a ilustra puterea Mariei, eu cred ca ar  arată că un cub rubik pe care ea îl răsucește până când reușește să realizez o fațetă  de aceași culoare.

Uite despre ce am discutat cu Maria în acest episod:

Despre alegerea profesiei:

  • Ce te-a determinat să alegi ceea ce faci azi?
  • De ce ai ales România  și nu UK, în aceste vremuri când românii nu mai vor acasă?

Despre clișeele omului de comunicare:

  • Care sunt clișeele unui comunicator?
  • Un comunicator este fragil sau vulnerabil?  Sau ambele?

Despre branduri și relația cu cetățeanul:

  • Rethink everythink-Trendurile oferite de Marian Salzman. Cum se „traduce” asta pentru un brand?
  • Crizele multiple care se suprapun îi determină pe oameni să caute leadershipul atât din partea instituțiilor, cât și a brandurilor. Întrebați ce marcă ar putea înlocui instituțiile politice existente, Google a fost cel mai bine clasată alegere din regiune.
  • O viziune diferită față de românii care au clasat pe locul 1 BMW și pe locul 2 Adidas; Google ajungând doar pe locul 4, conform Studiului „The Truth About New Europe 2023”,  McCann Worldgroup.
  • Cum s-a ajuns ca brand-ul să fie sursa de credibilitate pentru cetățean?
  • Acest rol conferit de oameni, fac ca brandurile să devină mai fragile, pentru că sunt forțate să iasă din „zona lor de confort” și să joace pe un alt teren?
  • Cum  construiești „umanitatea” brandurilor și cum îi ajustezi clișeele și  stereotipurile corporative?
  • Cum este povestea noului  brand local, Camper Mapper, creat de Paste?

Despre AI….And more….

  • Ce ai face dacă ai renunța la comunicare?

Despre Maria Trepcea

Maria Cristina Trepcea este  New  Business Director la Agenția Pastel și are o carieră în comunicare construită în agenții importante din UK și România: Saatchi&Saatchi  Londra, Embrace, MullenLowe Londra, Cheil Centrade România.

Hai, pune căștile la urechi și ascultă cel mai nou episod din Strategii de Comunicare eficientă,  podcastul despre oameni și comunicare.

Să dăm play!

Podcast disponibil în:

 

Lasă un răspuns